План роботи кабінету математики
Робота навчального кабінету планується на підставі перспективного плану розвитку кабінету. План кабінету складається, як правило, на рік і містить конкретні завдання всім учителям, що викладають дисципліну.
Планування роботи кабінету доцільно проводити за такими розділами:
- Організаційна робота.
- Вдосконалення матеріально-технічної бази кабінету.
- Навчально-методична робота.
- Позакласна робота з учнями.
- Бібліографічна робота.
Навчально-методична робота
У цьому розділі необхідно спланувати роботу щодо створення такої навчально-методичної документації: оснащення технічними програмними педагогічними засобами навчання (складання диктантів, підбір матеріалів для слайдів, кодопозитивів, діафільмів, відеофільмів, відеокамери, навчальні програми для мультимедіа); підбір методичних статей, розробок уроків учителів, а також навчальної, довідкової і методичної літератури; розробка і своєчасне оновлення тематичних контрольних робіт; розробка матеріалів до стендів, плакатів, до оснащення методичного куточка або вісника; робота щодо систематизації матеріалів навчально-методичного комплексу в кабінеті.
Удосконалення матеріально-технічної бази кабінету
У цьому розділі необхідно передбачити придбання технічних та сучасних електронних педагогічних засобів навчання, ремонт технічних засобів навчання, оформлення стендів,’виготовлення демонстраційних моделей, таблиць, плакатів, діаграм. Виготовлення слайдів, діафільмів, кодопози-тів, проведення відеозйомки різних матеріалів; поповнення кабінету навчальною, довідковою і методичною літературою.
Позакласна робота з учнями
Заходи, що рекомендується запланувати в цьому розділі перш за все: проведення консультацій і додаткових занять; організація роботи гуртків, факультативів, наукового товариства учнів, ініціативних груп з організації творчих справ на базі кабінету; проведення олімпіад, інтелектуальних марафонів, конференцій, вікторин, командних змагань; проведення конкурсів; випуск стінгазет, інформаційних листків, бюлетенів; виступ на тематичних лінійках і в радіогазетах.
Бібліографічна робота
У цьому розділі рекомендується спланувати роботу щодо створення систематизації і поповнення карток кабінету (наочних посібників, технічних і програмованих педагогічних засобів навчання, методичних розробок, журнальних статей, навчальної, довідкової та методичної літератури).
Орієнтовний план роботи кабінету математики на 2009—2010 навчального року
№ | Зміст заходів | Термін виконання | Відповідальний за виконання | |||||||
1 | 2 | 3 |
4 |
|||||||
1 | Обрати раду кабінету математики, розподілити обов’язки між членами ради | до 05.09.09р. | ||||||||
2 | Регулярно проводити засідання ради кабінету | 1 раз на місяць | ||||||||
3 | Скласти графік чергування учнів у кабінеті | до 05.09.09р. | ||||||||
4 | Силами активу учнів проводити генеральне прибирання кабінету | щоп’ятниці | ||||||||
5 | Провести інвентаризацію матеріальних цінностей кабінету | до 01.11.09 р. | ||||||||
6 | Закріпити за учнями робочі місця в кабінеті | до 03.09.09 р. | ||||||||
7 |
Проводити роз’яснювальну роботу серед учнів з питань дотримання техніки безпеки та безпеки життєдіяльності:
а) правила роботи в кабінеті; б) правила пожежної безпеки; в) права та обов’язки учнів; г) єдині вимоги до учнів |
регулярно протягом семестру | ||||||||
8 | Скласти розклад роботи кабінету | до 10.09.09 р. | ||||||||
9 | Перевірити своєчасність і правильність ведення інвентарної та матеріальної книг | до 01.10.09 р. | ||||||||
10 |
Оформити:
а) паспорт кабінету; б) акт-дозвіл на експлуатацію кабінету; в) журнал громадсько-адміністративного г) куточок з техніки безпеки |
до 15.09.09 р. | ||||||||
11 |
Систематизувати і підібрати дидактичний матеріал для проведення самостійних робіт з таких тем:
а) «Натуральні числа. Геометричні фігури б) «Подільність чисел» (6 кл.); в) «Лінійні рівняння з однією змінною» (7 кл.); г) «Раціональні вирази» (8 кл.); д) «Квадратні корені. Дійсні числа» (8 кл.) |
жовтень 2009 р. вересень 2009 р. листопад 2009 р. грудень 2009 р. листопад 2009 р. | ||||||||
12 | Скласти тексти математичних диктантів з таких тем: «Нерівності» (9 кл.); «Тригонометричні функції» (10 кл.); «Похідна та її застосування» (11 кл.); «Дробові числа» (5 кл.); «Звичайні дроби» (6 кл.) | жовтень 2009 р. вересень 2009 р. листопад 2009 р. листопад 2009 р. жовтень 2009 р. | ||||||||
13 | Підібрати і скласти різнорівневі тематичні ‘контрольні роботи з тем: «Найпростіші геометричні фігури та їх властивості» (7 кл.); «Чотирикутники» (8 кл.); «Розв’язування трикутників» (9 кл.); «Паралельність прямих у просторі» (10 кл.); «Геометричні тіла та поверхні» (11 кл.) |
жовтень 2009 р.
вересень 2009 р. грудень 2009 р. листопад 2009 р. листопад 2009 р. |
||||||||
14 | Розробити тексти усних вправ з тем: «Лінійні нерівності і їх системи» (8 кл.); «Квадратична функція» (9 кл.); «Тригонометричні функції» (10 кл.); «Об’єми многогранників» (11 кл.); «Площі многокутників» (9 кл.) | вересень 2009 р. жовтень 2009 р. листопад 2009 р. грудень 2009 р. грудень 2009 р. | ||||||||
15 | Підібрати матеріал карток для відеокамери: усні вправи з теми «Розв’язування трикутників» (9 кл.); рисунки до задач з геометрії (8 кл.); відповідні тексти до математичних диктантів з теми «Нерівності»; тренувальні вправи з теми «Інтеграл та його застосування» |
жовтень 2009 р. грудень 2009 р.
листопад 2009 р. грудень 2009 р. |
||||||||
16 |
Розробити індивідуальні завдання з тем:
«Відношення і пропорції» (6 кл.); «Дробові числа» (5 кл.); «Функції» (7 кл.); «Подібність трикутників» (9 кл.); «Коло і круг. Геометричні побудови» |
грудень 2009 р. грудень 2009 р. листопад 2009 р. жовтень 2009 р. вересень 2009 р. | ||||||||
17 | Обновити інструкції лабораторних робіт з алгебри (9 кл.) | жовтень 2009 р. | ||||||||
18 | Продовжити роботу з апробації електронних педагогічних засобів навчання | Постійно | ||||||||
19 | Оформити постійно діючий стенд «На допомогу учням» | листопад 2009 р. | ||||||||
20 | Підібрати збірку методичних статей з методики викладання математики за такою тематикою: «Узагальнення означень математичних понять і теорем»; | листопад 2009 р. | ||||||||
«Моніторингові дослідження навчальних досягнень з математики»; «Прийоми аналітично-синтетичного пошуку розв’язування задач» | грудень 2009 р. жовтень 2009 р. | |||||||||
21 | Організувати в кабінеті методичний куточок | жовтень 2009 р. | ||||||||
22 |
Спланувати і провести уроки відкритої думки: «Лінійні рівняння з однією змінною» (7 кл.); «Сума n -членів арифметичної професії» (9кл.);
«Розв’язування квадратних рівнянь» (8 кл.) |
вересень 2009 р.
листопад 2009 р. грудень 2009 р. |
||||||||
23 | Розробити завдання для підсумкової перевірки знань учнів | грудень 2009 р. | ||||||||
24 | Організувати обмін передовим педагогічним досвідом роботи серед членів кафедри з тем: «Узагальнені прийоми розв’язування рівнянь та нерівностей з однією змінною»; «Основні прийоми організації навчальної діяльності учнів» | грудень 2009 р. жовтень 2009 р. | ||||||||
25 | 3 метою підготовки навчально-методичного забезпечення нових програмних тем оформити тематичні папки: «Елементи теорії ймовірностей та математичної статистики» (11 кл.); «Похідна та її застосування» (11 кл.); «Геометричні фігури та величини» (5 кл.) | грудень 2009 р. грудень 2009 р. листопад 2009 р. | ||||||||
26 |
Поповнити тематичні папки: «Моніторинг навчальних досягнень учнів з предмета»;
«Охорона праці та безпека життєдіяльності»; «Відношення і пропорції»; «Нормативні документи» |
січень2010р. | ||||||||
27 | Скласти алгоритми розв’язування типових задач | лютий 2010р. | ||||||||
28 | 3 метою забезпечення виконання «Єдиних вимог до усного й писемного мовлення» організувати виставку «Кращі роботи учнів» | лютий 2010р. | ||||||||
29 | Розробити тематику єдиних контрольних робіт з математики для 5— 11 класів | до 20.12.09 р. | ||||||||
30 | Встановити стаціонарний мультимедійний проектор | жовтень 2009 р. | ||||||||
31 | Оформити в кабінеті математики стенди: «На допомогу учням»; «Як розв’язати задачу»; «Від математики стародавнього світу до наших днів» |
вересень 2009 р. листопад 2009 р.
березень 2010р. |
||||||||
32 | Поповнити кабінет демонстраційними моделями до стереометричних задач | березень 2010 р. | ||||||||
33 | Встановити в кабінеті стаціонарну камеру і провести всі роботи щодо створення замкненої телевізійної системи кабінету математики | грудень 2009 р. | ||||||||
34 | Провести ремонт таблиць з геометрії дія 8 класу | жовтень 2009 р. | ||||||||
35 | Організувати виготовлення наочних посібників гуртківцями | протягом року | ||||||||
36 | Поповнити кабінет математики такими навчально-наочними посібниками: моделями плоских фігур; комплектами таблиць з алгебри для 9 кл. | Протягом року | ||||||||
37 | Оформити підписку на періодичну пресу для кабінету математики | вересень 2009 р. | ||||||||
38 | Скласти і подати заяву на виконання столярних робіт у кабінеті із вдосконалення шафи для збереження матеріалів навчально-методичного комплексу | до 10.09.09р. | ||||||||
39 | Виготовити набір макетів з теми «Прямі і площини» | листопад 2009 р. | ||||||||
40 | Організувати проведення педагогічного консультування для учнів 5—11 класів | до 05.09.09 р. | ||||||||
41 | Організувати роботу ініціативної групи учнів 5— 11 класів з метою оформлення і розмноження навчально-методичних матеріалів | 20.09.09 р. | ||||||||
42 |
Організувати і провести для учнів 5—11 класів олімпіаду з математики. Для чого:
а) з метою підготовки до олімпіади для кож- б) розробити зміст олімпіадних завдань; в) один раз на тиждень проводити заняття |
жовтень 2009 р. | ||||||||
43 | Провести конкурс стінних газет, інформаційних бюлетенів | жовтень 2009 р. | ||||||||
44 |
Скорегувати і конкретизувати тематику творчих робіт з математики для участі учнів у МАН. Організувати проведення співбесід, консультацій, індивідуальних та групових співбесід з метою надання допомоги в науковому обґрунтуванні дослідницько-пошукової теми.
Організувати роботу секції математики в рамках МАН відповідно до тем, обраних учнями |
грудень 2009 р. | ||||||||
45 | Скласти індивідуальні програми для роботи з обдарованими дітьми | до 10.09.09 р. | ||||||||
46 | Розробити план проведення тижня математики | до 01.10.09 р. | ||||||||
47 | Організувати та провести природничо-математичний тур інтелектуального марафону | грудень 2009 р. | ||||||||
48 |
Провести конкурс на кращого знавця математики «Талант + творчість». Для чого:
а) розробити Положення про конкурс «Та- б) у кожному класі зробити інформаційне в) підбити підсумки конкурсу й оформити |
листопад 2009 р. | ||||||||
49 | Систематизувати творчі роботи учнів і оформити відповідні папки | до 01.10.09р. | ||||||||
50 | Вивчити склад фонду бібліотеки школи з проблем методики викладання математики, педагогіки і психології: статистичним методом; бібліографічним методом | жовтень 2009 р. листопад 2009 р. | ||||||||
51 | Скласти короткі анотації на літературу з математики, що надійшла до бібліотеки | до 25.09.09 р. | ||||||||
52 | Взяти участь у замовленні літератури для бібліотеки школи і кабінету | протягом року | ||||||||
53 | Вилучити із бібліотечного фонду кабінету застарілу та непридатну для користування літературу | жовтень 2009 р. | ||||||||
54 |
Укомплектувати бібліотеку кабінету
підручниками та літературою відповідно до вимог навчальних програм: зв’язок із бібліотекою школи; зв’язок із науково-методичним центром району; зв’язок із спонсорами |
вересень 2009 р. | ||||||||
55 | Взяти участь у проведенні Всеукраїнської акції «Живи, книго!» | протягом семестру | ||||||||
56 |
Оформити картотеки: періодичних видань; технічних засобів навчання;
з актуальних питань, необхідних для засвоєння навчальної програми; навчальної літератури; методичної літератури; довідкової літератури; натуральних навчально-наочних посібників; навчальних приладів; навчально-наочних посібників; екранно-звукових посібників |
грудень 2009 р. вересень 2009 р.
жовтень 2009 р. жовтень 2009 р. листопад 2009 р. листопад 2009 р. жовтень 2009 р. жовтень 2009 р. жовтень 2009 р. |
||||||||
57 | Провести акцію «Подаруй книгу!» | грудень 2009 р. | ||||||||